aankomst - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sandra Baër - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sandra Baër - WaarBenJij.nu

aankomst

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zaterdag 6 februari was het eindelijk zover. Naar maanden lange voorbereiding vloog ik om 16:10 via Londen Heathrow en Johannesburg naar mijn eindbestemming Port Elizabeth. Op Port Elizabeth werden we opgewacht door mensen van Stenden. Deze brachten ons met busjes naar onze eindbestemming Port Alfred. Na meer als 24 uur reizen was ik blij om op mijn eindbestemming te zijn aangekomen. Onderweg van Port Elizabeth naar Port Alfred al veel moois gezien en al zebra`s in het wild gezien.

Zondagmiddag werden we bij de campus afgezet. Hier kregen we te horen met wie je je kamer deelt en in welk huis je verblijft. Ik zit in een huis wat vickey`s heet en wat ongeveer 5 minuten lopen is naar de campus. Daarna werden we door lokale mensen naar ons huisje gebracht. Deze lokale mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Aangekomen bij mijn kamer was mijn kamergenootje er niet, hier heb ik later op de dag kennis mee gemaakt.
Verder hebben ik samen met andere studenten boodschappen gehaald bij de supermarkt en zijn we uit eten geweest bij Guido`s. Dit is een restaurant en bar vlakbij de zee. Om bij devsupermarkt te komen moet je een steile berg op en af, goed voor de conditie en beenspieren.

Maandagochtend begon de introductieweek. Er staan interessante dingen op het programma zoals een tour door Port Alfred en een townshiptour en Xhosa les. Xhosa is een taal die de lokale bevolking hier spreekt. dit was erg grappig en interessant om mee te maken.

dinsdag begonnen we de dag met een introductie over wat we kunnen verwachten en gaan foen tijdens onze minor event management. in de loop van de middag hadden we een townshiptour. een township is eigenlijk een soort van sloppenwijk.Dit was erg indrukwekkend om te zien. als Nederlanders hebben we het best wel luxe, maar hun hebben bijna niks. tijdens de tour stopten we bij lokale projecten die Stenden daar doet of heen gedaan. ook zijn we gedtopt bij een naschoolse opvang. Hier mochten we binnenkijken en er waren kinderen aanwezig. wat zijn ze toch schattig. ze hebben zelfs nog voor ons gezongen, dit was erg indrukwekkend en mooi om mee te maken.

avonds hadden we een informatiemarkt. lokale bedrihven lieten zien wat wij konden doen in de omgeving en dat zijn verl leuke dingen. je kan hierbij denken aan surfen, duiken, safari's, paardrijdden en noem het maar op, ik verveel me de komende tijd niet. ook konden we Zuid Afrikaans eten proeven. ik heb zelfs ingewanden can een schaap of varken gegeten. dit was erg lekker op een paar dingen na.

Hamba kakuhle (goodbye in Xhosa)


  • 09 Februari 2016 - 21:51

    Maarten:

    Hallo,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en het avontuur is begonnen. Ik wens je veel plezier zo ver weg! Schep mooie herrineringen en haal zoveel mogelijk uit deze kans. Weinig mensen hebben de mogelijkheid voor zon lange tijd weg te mogen. Veel plezier en val niet van een "brompony" en altijd een "pletterpet" op :-)

  • 09 Februari 2016 - 21:55

    Miranda:

    Super leuk San, ik zou alleeb al kotsmisselijk worden bij het zien van die ingewanden haha! Kijk al uit naar je volgende verhaal.

  • 09 Februari 2016 - 23:13

    Henry Bakker:

    Leuk Sandra, ik hou je blogs in de gaten. Veel plezier!

  • 10 Februari 2016 - 09:33

    Kim Stuiver:

    Heel veel plezier Sandra en ik ga het bij houden!!

    Xxx

  • 16 Februari 2016 - 19:02

    Anna Hoogenkamp:

    Wat leuk Sandra dat je het nu al naar je zin hebt, geniet ervan! Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen!!
    -X-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Sandra

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 1485

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 20 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: